K.Amery Thaiföldön
Thaiföldi szilánkok - Reklám Thaiföldön
Nem tagadom le, én nagyon utálom a reklámokat, és szerintem nem is vagyok egyedül. Elég ha bekapcsoljuk a tv-t, a rádiót, fellapozunk egy újságot, egy magazint, és máris dől belőlük a sok szar. Egy film hosszúsága rövidebb, mint a közben ránk öntött hirdetések hossza. Én sosem értettem meg, hogy miért kell mindig énekelni és táncolni, ha pl. a figyelmünkbe ajánlják, hogy na most aztán ez a mosópor sokkal jobb lesz mint a másik. Vagy miért kell nekem étkezés közben elviselnem, hogy a rántott húsom mellett a tv-ben boldog és trallalázó arcok bemutatják a legfrissebb wc tisztítószereket. Én, aki 40 éven keresztül a nyomdaiparban ezer és tízezer hirdetést alkottam, tudom miről beszélek. A teljesen semmitmondó, fantázia nélküli hírverések szerintem egyetlen új vásárlót sem mozgatnak meg, a postaládákba behajított reklámok olvasás nélkül rögtön a szemétbe landolnak. Statisztikai adatok szerint csak minden 10000-ből egyet ha kézbe vesznek. Én megértem, hogy sok új árut be kell mutatni a tömegnek. De így, ilyeneket?
A másik oldalon, egyes thaiföldi reklámok a túlzásoktól, határokig elmenő, néha torz történetektől, fekete humortól sem riadnak vissza. Habár nevetni, mosolyogni, ezek a fűszerei a “Made in Thailand” reklámoknak, mégis ebben az országban néha látni olyan hirdetéseket is, amelynek láttán nem biztos, hogy mindenki táncra perdül.
“Hitler nem halt meg!” - ezzel a szlogennel és Adolf H. képével hirdette magát egy thaiföldi múzeum, amely óriási felháborodást váltott ki. Egy óriási plakáton, amelyen thai nyelven az állt, hogy "Hitler nem halt meg", állították fel a Bangkok-Pattaya autópályán. A botrányt követően a múzeum igazgatója azzal mentegetőzött, hogy egy viaszmúzeum tervezett megnyitója alkalmából készült remekmű, és az ötlet egy reklámügynökségtől származik. A múzeum senkit sem akar megbántani.
Egy másik hasonló botrányt egy "Legyél fehér, hogy nyerhess" nevezetű reklámkampány váltott ki. Ehhez tudni kell, hogy Thaiföldön a fehér testszín gazdagságot, jólétet szimbolizál, nem véletlenül sétálgatnak a thaiok szép időben is esernyővel, vagy fejfedővel és fürdenek ruhástul a vízben. - “Csak napfény ne érje testünket, csak barnák ne legyünk!”
Ezt használta ki egy vállalkozás, amely kapszulákat hozott a piacra azzal az ígérettel, hogy aki szorgalmasan bekapkodja őket, azok nem lesznek többé sötét bőrűek.
“Csak fehérnek kell lenned a győzelemhez!” - hirdették. Hogy minden még képletes is legyen, egy neves színésznővel egy klipet is forgattak, mi is lesz a szépségről ha elmaradnak a napi pirulák. Hát akkor hajrá lányok, a szépség minden áldozatot megér. Hogy a videóhoz az afrikai lányok mit szóltak, azt még nem tudom.
Videó:https://www.youtube.com/watch?v=-OqXA9q44uU&t=1s
De térjünk vissza a vicces, humoros thaiföldi reklámokhoz. Mi is kell egy jó promotáláshoz? Hát, kérem szépen, egy szép, kedvesen mosolygó lány, egy kis erotika, egy jó zene, egy jó árú és egy jó csavar.
A videón egy ilyen tipikus thai reklámot mutatok be.
Dőljetek hátra és élvezzétek. Jajajajajajaj! Mi jut eszembe, majdnem elfelejtettem! Magyarországon csak 18 éven felülieknek!!! 🤭
További posztok - "A thaiföldi életfilozófia" - itt találhatók
https://www.facebook.com/KarcsiAmery





Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése