2022. május 14., szombat


K.Amery Thaiföldön

Thaiföldi szilánkok  -  Reklám Thaiföldön


Nem tagadom le, én nagyon utálom a reklámokat, és szerintem nem is vagyok egyedül. Elég ha bekapcsoljuk a tv-t, a rádiót, fellapozunk egy újságot, egy magazint, és máris dől belőlük a sok szar. Egy film hosszúsága rövidebb, mint a közben ránk öntött hirdetések hossza. Én sosem értettem meg, hogy miért kell mindig énekelni és táncolni, ha pl. a figyelmünkbe ajánlják, hogy na most aztán ez a mosópor sokkal jobb lesz mint a másik. Vagy miért kell nekem étkezés közben elviselnem, hogy a rántott húsom mellett a tv-ben boldog és trallalázó arcok  bemutatják a legfrissebb wc tisztítószereket. Én, aki 40 éven keresztül a nyomdaiparban ezer és tízezer hirdetést alkottam, tudom miről beszélek. A teljesen semmitmondó, fantázia nélküli hírverések szerintem egyetlen új vásárlót sem mozgatnak meg, a postaládákba behajított reklámok olvasás nélkül rögtön a szemétbe landolnak. Statisztikai adatok szerint csak minden 10000-ből egyet ha kézbe vesznek. Én megértem, hogy sok új árut be kell mutatni a tömegnek. De így, ilyeneket? 



De, hogy ez másképpen is működik, az látható sok thaiföldi reklámban. Kevesen tudják, hogy a világ legjobb és legsikeresebb reklámjai közül több is Thaiföldről származik. Egy thaiföldi biztosítási ügynökség, “Thai Life” reklámját a Youtube-on 30 millióan nézték meg. A történet tulajdonképpen nagyon egyszerű, egy fiatal thai férfi, egy “név nélküli hős”,  minden nap elmegy dolgozni és útközben segít minden segítségre szorulónak. Megetet egy kóbor kutyust, udvariasan átadja a helyét egy idősebb asszonynak a buszban, egy kolduló lánynak odaadja az utolsó fillérjét. Reményt, egy kellemes pillanatot ad mindenkinek. Mint a biztosító társaság szóvivője mondta,  -  "Miért van sok embernek sok pénze, és mégsem boldog? Ennek a klipnek nem az a célja, hogy választ adjon, inkább arra ösztönzi a nézőt, hogy tegyen valamit önmagáért, másokért és keresse, találja meg a boldogságot a mindennapokban. Az érzelmes reklám arra ösztönöz, hogy gondolkodj el azon, hogy mi számít igazán a saját életedben. Nem a gazdagság és a hírnév a legfontosabb az életünkben, hanem az elismerésünk, a megbecsülésünk amit jutalomként kapunk másoktól.” Akár Buddha is mondhatta volna, néhány száz évvel ezelőtt.



Aki először érkezik Thaiföldre, az meg fog lepődni a hatalmas reklámplakátokon, amelyek általában az autópályák mentén vagy a házakon láthatók. Sok reklámtábla olyan magas, mint a felhőkarcoló, éjszaka pedig reflektorokkal világítják meg őket, na most aztán hadd lássa mindenki.  A reklámtábláknak külön iparága van, mert a költséges szerelés a reklámon keresztül megtérül. 


A másik oldalon, egyes thaiföldi reklámok a túlzásoktól, határokig elmenő, néha torz történetektől, fekete humortól sem riadnak vissza.  Habár nevetni, mosolyogni, ezek a fűszerei a “Made in Thailand” reklámoknak, mégis ebben az országban néha látni olyan hirdetéseket is, amelynek láttán nem biztos, hogy mindenki táncra perdül.


“Hitler nem halt meg!”  -  ezzel a szlogennel és Adolf H. képével hirdette magát egy thaiföldi múzeum, amely óriási felháborodást váltott ki. Egy óriási plakáton, amelyen thai nyelven az állt, hogy "Hitler nem halt meg", állították fel a Bangkok-Pattaya autópályán. A botrányt követően  a múzeum igazgatója azzal mentegetőzött, hogy  egy viaszmúzeum tervezett megnyitója alkalmából készült remekmű, és az ötlet egy reklámügynökségtől származik. A múzeum senkit sem akar megbántani.



A bajuszos Adolfot nem először használták fel hírverésre, egyszer még a keresztje egy krumplis chip reklámjába is bekerült. Na, most hogy ettől mennyire ment fel Thaiföldön a krumplis vásárlás, azt még nem sikerült kiderítenem.


Egy másik hasonló botrányt egy "Legyél fehér, hogy nyerhess" nevezetű reklámkampány váltott ki. Ehhez tudni kell, hogy  Thaiföldön a fehér testszín gazdagságot, jólétet szimbolizál, nem véletlenül sétálgatnak a thaiok szép időben is esernyővel, vagy fejfedővel és fürdenek ruhástul a vízben.  -  “Csak napfény ne érje testünket, csak barnák ne legyünk!”

Ezt használta ki egy vállalkozás, amely kapszulákat hozott a piacra azzal az ígérettel, hogy aki szorgalmasan bekapkodja őket, azok nem lesznek többé sötét bőrűek. 


“Csak fehérnek kell lenned a győzelemhez!” - hirdették. Hogy minden még képletes is legyen, egy neves színésznővel egy klipet is forgattak, mi is lesz a szépségről ha elmaradnak a napi pirulák. Hát akkor hajrá lányok, a szépség minden áldozatot megér. Hogy a videóhoz az afrikai lányok mit szóltak, azt még nem tudom.


Videó:https://www.youtube.com/watch?v=-OqXA9q44uU&t=1s


De térjünk vissza a vicces, humoros thaiföldi reklámokhoz. Mi is kell egy jó promotáláshoz? Hát, kérem szépen, egy szép, kedvesen mosolygó lány, egy kis erotika, egy jó zene, egy jó árú és egy jó csavar.


A videón egy ilyen tipikus thai reklámot mutatok be. 





Dőljetek hátra és élvezzétek. Jajajajajajaj! Mi jut eszembe, majdnem elfelejtettem! Magyarországon csak 18 éven felülieknek!!! 🤭






További posztok - "A thaiföldi életfilozófia" - itt találhatók

https://www.facebook.com/KarcsiAmery



Magamról: Posztjaim, ismereteim célja a valós thaiföldi mentalitás bemutatása, amelynek ismerete nagyon megkönnyítheti az ottani életünket, de akar rövid szabadságunkat is. A Thaiföldről létező tévedések és tévhitek, és az ebből adódó problémák, engem néha tényleg alaposan meghökkentenek. Az én posztjaim nem fognak (mindig) turistás látványosságokról, hotelekről, strandokról, bárokról mesélni, ilyen oldalak vannak elegen. Posztjaim elsősorban a thaiföldi életről fognak szólni, ismertetni, mesélni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

      🇹🇭 ฝรั่งในเมืองไทย ปรัชญาชีวิตแบบไทย ฝรั่งในเมืองไทย - ฝรั่งมองเมืองไทยอย่างไร สวย(งาม)สะดวก สบาย สนุก(สนาน) หนึ่งในแนวคิดพื้นฐานของ...